Handlekurv

Mental trening gir rå prestasjoner

Mental trening handler om å lære å bruke teknikker for å bli sterkere mentalt. Ved å trene på psykologiske ferdigheter kan vi øke prestasjonene våre. I  Cecilie Ystenes' bok Mental styrketrening får du teknikkene du trenger for å trene kroppens viktigste "muskel" - nemlig hodet!

Mental-styrketrening

Mental styrketrening og selvtillit

Psykologiske ferdigheter er for eksempel selvtillit, å ha evnen til å fokusere, kunne regulere spenning og klare å motivere seg til å gjennomføre en oppgave. Du kan faktisk trene deg til bedre selvtillit.
Prestasjonene våre varierer fra dag til dag, alt etter hvordan vi føler oss. Det er ingen som klarer å være på topp hele tiden. Mange kan ha én god dag i løpet av uken, men hva om du kunne ha syv av syv dager da du var fornøyd med jobbprestasjonene dine? 

Mental trening gjør deg robust

Du har selvfølgelig fått til mye i livet uten å vite om mental trening og mentale teknikker. Men ved å begynne med dette vil du oppleve at du blir råere, du vil tørre å utfordre deg selv mer og sette deg i situasjoner som er utenfor komfortsonen din.

Vær tro mot dine egne drømmer og mål og minimer forstyrrelsene som hindrer deg i å prestere optimalt. Hvorfor er det viktig? Vi opplever alle motstand i livet, men lærer du deg å bli mer robust, vil du takle motstanden bedre og få flere gleder og fine opplevelser.

Teknikkene du trenger for å trene kroppens viktigste "muskel" - nemlig hodet!

Hva er mental trening?

«Å være mentalt sterk handler om å være god også når man ikke er forberedt.»
Selvtillit er troen på egne ferdigheter. Vi bygger selvtillit i stor grad på bakgrunn av hva vi presterer. Det er derfor viktig at du tør å utfordre deg selv og oppsøke de situasjonene som gjør at du kan utvikle bedre selvtillit. Vi har alle barrierer som hindrer oss, men du må selv bryte dine egne barrierer.

 I stedet for å miste motet, må du bygge opp troen på at du kan få det til

Et eksempel på god selvtillit er personer som tar ansvar for egne handlinger og som ser på feil og motgang som læring. Det er når du feiler at du virkelig har mulighet til å vokse. I stedet for å miste motet, må du bygge opp troen på at du kan få det til.
Men det vil alltid være ting som setter selvtilliten din på prøve. Forsøk å være i forkant av en hendelse og tenk igjennom hva som kan komme i veien for selvtilliten din. På den måten hjelper du hjernen din til å resonnere seg frem til hvordan du kan takle slike utfordringer.
Når du tar kontroll over prestasjonene dine, får du automatisk kontroll over selvtilliten din. Selvtillit er et valg, og du har makten til å velge om den skal få bli en del av deg.

Les mer om Mental styrketrening 

Mental Styrketrening

Produktet   ble lagt til i handlekurven. Se handlekurven

x