To-dagersseminar: Skriftlig kommunikasjonsarbeid

På seminaret 21. - 22. mars kan du blant annet lære hvordan du fanger lesernes oppmerksomhet og om hvilke teknikker det er som fremhever budskapet ditt. 

MELD MEG PÅ

Foredragene:

Fengende formidling - Arnhild Skre

Skal du skrive for nettsider, blogger, eller bare forklare på en fengende måte hva du og dere driver med? Gjennom fengende eksempler og gjennomgang av deltagernes egne tekster gir Skre gode tips og skriveråd basert på egne erfaringer og andre forfatteres forbilledlige løsninger. 

Skre har mer enn tretti års erfaring som journalist, kritiker, redaksjonsleder og redaktør i NRK, ukeavisen Dag og Tid og Aftenpostens kulturredaksjoner. Hun er også forfatter og forlagskonsulent, og har en skarp vurdering av tekster som skal fange og gi klar informasjon i kortfattet form. Hun vet også hvilke tekster som ikke fanger interesse.

Få sagt det du vil – til dem du vil - Ingar Johnsrud

Hvordan tenker journalister når de velger, vinkler og skriver sine saker? Og hva kan du lære av dem? Journalister er sjelden eksperter, men skriver likevel den ene dagen om realitystjerner, den andre dagen om hjernekirurgi eller de nyeste oppdagelsene i verdensrommet. Hvordan får de det til? Fordi de har lært seg til å bruke skriveredskapene vi alle har for hånden. Uansett om du skal kommunisere med journalister, egne ansatte eller forretningspartnere er det avgjørende å nå frem med budskapet. I denne workshopen vil du lære om hvordan journalister tenker når de formulerer sine tekster, og hva ved deres arbeidsmetode som kan være nyttig for deg.

Johnsrud har i 15 år arbeidet som featurejournalist i VG. I dag er han forfatter på heltid. Debuten hans Wienerbrorskapet, samt de to neste titlene i trilogien, ble raskt blitt solgt til 20 land, og har fått glimrende omtale.

Å gi liv til tekster - Elisabeth Eide

Foredrag om hvordan det du skriver kan informere, engasjere og være lett tilgjengelig – uavhengig av emne og sjanger. Dette er et foredrag fullt av råd og tips fra en erfaren forfatter bak en rekke artikler, fagbøker, reportasjebøker, samt fem romaner.

Eide er professor ved Institutt for journalistikk og mediefag på OsloMet - storbyuniversitetet. Hun har særlig vært opptatt av problemstillinger knyttet til kjønn, medier og journalistikk, medier og minoriteter, utenriksdekning i norske medier og journalistikk om klimaendringer.

Hvordan skrive morsomt i bedriftskommunikasjon - Tobias Nordbø

Hva er morsomt? Hvordan skriver man morsomt som representant for en bedrift? Og hvordan skriver morsomt for et spesifikt publikum? Dette foredraget gir svar på nettopp det, i tillegg til å gi en introduksjon til hvordan man konkret skriver morsomt, og hva man bør unngå å gjøre basert på eksempler fra virkeligheten.

Nordbø er forfatter og manusforfatter for humor. Har skrevet for landets beste og morsomste komikere, alt fra Tusvik og Tønne, 5080 Nyhetskanalen og Harald Eia. Nordbø er utdannet litteraturviter og livnærer seg av å skrive humor. Han har skrevet romanen Hasj og høykultur, og jobber for tiden med en ny roman. Videre har han også sin egen humorspalte i Bokvennen Litterær Avis og skrevet om humor i Samtiden.

Tid: 21. - 22. mars 2019, kl 8.30 - 15.30

Sted: Aschehoug Forlags kurslokaler, Hesten, i Sehesteds gate / Oslo

Pris: 14.500,- (inkl. lunsj og forfriskninger)

MELD MEG PÅ

Produktet   ble lagt til i handlekurven. Se handlekurven

x